Morgnar

 

Jag gillar morgnar.

Att vakna i en mjuk säng, omgiven av bolster, och sträcka på sig tills lederna knakar för att sedan gnugga sig i ögonen med hela handen. Ohämmat.

Att känna doften av hud, lakan, värmen i sängen och den kylslagna luften som strömmar från det öppna fönstret.

Att långsamt väcka kroppen, spänna muskler och röra leder samtidigt som kroppen kramas av täcket.

Allt är för bra nu, och dagen ligger fortfarande som ett oskrivet blad framför mig.

Att få sätta på sig mjuka byxor med resor i midjan och en urtvättad t-shirt.

Att magens dova kurrande drar mig mot köket.

Att sömndrucket koka kaffe.

Att äta sin hundrade runda av den vanliga frullen, medan man stilla tänker ’imorgon testar vi något nytt’.

Att sätta sig ner, på platsen närmast fönstret.

Att inspektera väderprognosen och retligt konstatera att den inte stämmer.

Att äta alldeles för snabbt, och dricka kaffet alldeles för långsamt.

Att kolla på ett serie-avsnitt, eftersom man medvetet har gått upp tidigare bara för att få den stunden för sig själv.

Att göra sig i ordning samtidigt som man dricker upp kaffet och byter låt, på grund av att shuffle inte tillfredsställer.

Att panikslaget inse allt man har glömt att ta med,

alternativt att kläderna man har bytt 3 gånger inte passar sig alls.

Att skynda ut genom dörren och mötas av dagens första ljus.

Detta är varför jag älskar morgnar, de små sakerna som gör mig lycklig, nästan varje morgon.

allmänheten | |
#1 - - Aina:

Varför är du så himla bra?
Wow

Upp