Safe & Sound

Vad har hänt? Jag har blivit närsynt, fått jobb, pluggat, prokrastinerat och druckit kaffe.

Vad händer? Det börjar bli vår.

Vad görs? Jag pluggar, jobbar, sjunger och dricker kaffe.

Vad ska hända? Jag ska resa till New York, få glasögon, plugga, jobba och dricka kaffe.

Detta är kort och gott det som har hänt i mitt liv under de senaste veckorna, eller i alla fall det som är av värde att berätta om. Jag har fått ett nytt och spännande jobb hos Bönor och Blad, vilket inte har hjälpt min överkonsumtion av kaffe. Dock har ju en stor summa ur kaffekassan sparats och snabb; - har bytts mot kvalitetskaffe. Igår var jag bland annat på deras huvudkontor för en liten kurs om te och kaffe. Där fick jag en hel bunt med papper, en slät kopp och en himla massa kunskap.

Efter det så tog jag en kort promenad in mot optikern, där jag härom veckan fick den glada nyheten att jag är närsynt, för att prova ut ett par bågar. Hela affären slutade i ett hål i plånboken som fylls av ett par glasögon, samt en mamma som glasögonmodell i cityoptiks butik. Jag kan även tillägga att dessa glasögon fick min 50+ mor att se ut som en blandning mellan Harry Potter och Jonatan Lejonhjärta. Jag avrådde samt erbjöd min expertis inför framtida glasögonköp.

Saknar inte alls alla som är borta på språkresor, nej vi hr det bättre här utan dem :)

Veckans låt? Alfred Hall - Safe & Sound 

 
allmänheten | |
Upp