s/s 14

Sommar 2014.

Snart är den här. Det kryper i min kropp men en ängslan finns. Jag vet inte om jag är redo för långa sommarkvällar och ljusrosa klara himlavalv. Dels för att sommarens planer är något grumliga i sin uppsyn, oklart vad som skall hända. Jag har dock några saker inplanerade så som Håkan 7 juni, konsertuppförandet av Chess 9-13 juli och Emmaboda 22-27 juli. Men utöver detta är allt ett virrvarr av drömmar kring hur den perfekta sommaren bör se ut. Varje år förväntar jag mig att sommaren skall bli så mycket, den skall komma bärandes på lycka och allt som är underbart men för höga förväntningar ger ett alltför välkänt frontalt fall, allt faller platt i slutändan.

I år vet jag inte, förväntningarna för tillfället ligger på plus minus noll, onda aningar om en miserabel stillasittande sommar lurar i bakhuvudet och drar ner mig på jorden. Landställen ska besökas och möjligen en utlandsresa kontrar vetskapen om möjligheten av flera veckor utav ingenting. Ett annat utfall är att jag bara lär mig acceptera befintligheten av dötid som något bra dvs avslappning. Detta är något jag är dålig på, att slappna av.

Dagens läxa, slappna av. Man lär sig något nytt varje dag. Ordspråk gör livet lite roligare.

 
 
 
s/s 14 | |
Upp