05 - En bild i timmen

Okej, nu kommer ursäkten jag bävat för. Detta inlägg kommer bli lite sisodär gällande kvaliteten och jag har gjort ett val, eller okej jag har glömt, att fota kontinuerligt under dagen. Men förtrösta icke vänner för bilder finns och dagen är dokumenterad, men för sakens skull så skriver jag exakta klockslag. Oj vad jag tror att jag är viktig men jag kan inte missunna mina trogna läsare (Hej mamma) detaljerna i mitt liv.
Nu kör vi.
11.00
Bananpannkaka med mandelsmör, kokosflingor- och mjölk med hallon på toppen. En bättre frukost en ledig fredag. Unna sig bör man göra när man är ledig.
11.35
Hade beslutsångest gällande klädval. Resulterade i fyra byten och en rekordsnabb mejk på fem min innan jag skyndade till tåget in mot stan. Dramat slutade inte i kläderna på bilden, detta var sista bytet innan räddningen i form av ett par levi's 501 och en alldeles för temperatursoptimistisk magtröja drogs på i följd av en puderrosa parkasjacka.
 12.47
I väntan på mat på, magarna kurrar. Tog ett tag att ta sig till Vapiano vid humlegården. Attt spatsera längst kungsgatan med denna filur som till råga på allt var på muséehumör grojde hela proceduren lång. Men vi kämpade på och tillslut, efter mycket om och men, så fick vi ett bord.
 13.16
Mat. Rättare sagt pizza med olivolja och balsamvinäger på. En bättre lunch en ledig fredag.
Unna sig bör man när man är ledig.
14.04
Äntligen fångar jag henne på bild. Inne på & other stories, glider på lyckoruset man får när man är inne i en fantastisk butik där man kan sukta efter vårjackor i fel storlek, alldeles för dyra klänningar och studentavstötande väskor. Denna var på shoppinghumör.
 15.00
Shoppingäventyret fortsätter inne på Urban. En blev en klänning rikare medan andra fick fortsätta gå tomhänta.
 15.55
Gratistoa är bästa toan, mood-gallerian levererade dock inte idag. Leenderna suddades ut efter en titt på kön vid toan och färden fortsatte mot grönare slätter som behövde tillförsel av näring. Var skall urinerandet ske?
I en buske? Nej, det vart gamla goda mcdonalds som fick agera räddare i nöden denna gång.
16.15
 Snygga brudar kör en spontanbild, hemfärden väntar, men inte för en annan. Livsnjutaren skall fortsätta livsnjuta. Efter en tripp på H&M och cirka 30 miuter senare möter en blond flicka i sina bästa år upp sin fader.
17.12
Vapiano för andra gången denna dag denna gång betalar ingen midre än Göran Nyberg.
Pasta pesto rosso - tomatpesto, körsbärstomater, riccota och pinjenätter. En bättre middag en ledig dag.
Unna sig bör man när man är ledig.
18.22
Bio Saga på kungsgatan, en indiskt feelgood The lunchbox låter lovande, att rekommedera att äta innan filmen. Matporr för en foodie.
 Nu 22.19
Ladda över bilder, redigera, blogga. Extremt trött, en kopp te och sedan blir det säng. Intesiv, fartfylld samt produktiv dag. Tre ord.
 
30 dagar | |
Upp