Utan sol försmäktar jag i denna stad

Nu är det  åter vinter i Stockholm, med pudersnö och blåst.
Igår var det vackert då det mjuka snötäcket täkte stadens gator, men idag: inte lika mycket så, bara ett par enstaka flingor faller och det är rått ute.
Jag hade behövt lite sol på en söndag som denna, en sån söndag då litteraturhisorieboken skall tas upp efter dagar av prokrastination... Det är väl rätt åt mig, ingen annan än jag finns att beskylla för att jag har mycket att göra idag. Dock piggades morgonen upp av mörkrost i franskpress, avokadotoast med olivolja och rostat bröd med riccota och honug.
Jag ska inte klaga, över lag så har helgen faktiskt varit bra. Efter ett långt, hektisk men roligt jobbpass så begav jag mig hem till Parann. Kvällens följde fortsatte med en himla massa P: Promenad, Pizza och Persiska kakor. Alltså en, minst sagt, lyckad kväll.
Nu är det söndag och endast en vecka till jag äntligen ska gå på planet till New York. Dock ligger Lufthansa i strejk, vilket inte är särskilt fördelaktig för min familj då det är dem vi ska flyga med om exakt 8 dagar. Vi lever trots detta med hopp och det dagliga mantrat att resan kommer bli av i alla fall.
Om 8 dagar kommer jag vara i New York. Så är det.
Om 8 dagar kommer jag att vara på somma kontinent som Sofie. Så är det.
Om 8 dagar kommer jag kunna träffa min bästa vän. Så är det.  


allmänheten | |
Upp